TORSDAG - tändare ;D

Jag röker, det har jag väl gjort sen jag var 12-13 år någonting och tyckte det var skitcoolt att röka och föll för det minder attraktiva grupptycket ^^ inte för att rökning i själva verket är attraktivt men ja för att komma till saken.

Under alla dessa år som jag har rökt har jag på ett eller annat sätt alltid lyckats tappat bort mina tändare och snott min fars och sedan återfunnit mina tändare. -Vilket egentligen borde innebära att jag har massa tändare, vilket jag också hade tills jag flyttade till hällefors då jag ansåg att de va dags att rensa ut döda tändare. Vilket innebar att jag bara hade en halv låda kvar med tändare men varje gång jag ska röka har jag INGEN (och notera INGEN) tändare, har jag en tändare fungerar inte den.
Det är samma sak när jag ska någonstans då finns det inte en fungerande tändare så långt ögat kan nå. Eller så tappar jag bort eller glömmer tändaren där jag är.

Ibland så händer det typ två veckor senare när det är tvätt tid och man ska hänga tvätten eller ta ut kläderna ut tummmlaren så ramlar det ut flera tändare.. HELT TRAGISKT, jag förstår verkligen inte hur ALLa fungerande tändare hamnar i tvättmaskinen jämt, försvinner och går sönder. Min mor&far har också funderat över detta fenomen men inte kommit fram till någon givande förklaring än.. (
Min far har svurit en hel del åt mig och mitt tjuvande utav tändare då hans egna har tagit slut och ska ha en ny och ALLA är borta, normala föräldrar gömmer typ alkohol men min far, som inte är som alla andra gömde tändare ^^)

-Men som sagt det är väldigt skumt att det alltid är så att jag måste vända upp och ned på varje vrå för att finna en tändare.. De är extra dyrt för mig åh röka eftersom att jag mer eller mindre måste köpa en ny tändare var och varannan gång :/ Och dem jeflarna höjer typ priset på dem i samband med att de höjer priset på cigaretter (: tur att billiga niklas finns, då de kostar 3kr/st där, dock är det bara öppet på lör-sön, men varje gång man vistas där blir det en nya tändare i någon frän färg ;D


På återseende (:

Kommentera


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: